تبلیغات
فروش بهترین و جدیدترین بازیهای کامپیوتری، مستندها ، انیمیشنها ، فیلمهای آموزشی و ... - سریال لبه آتش با کیفیت عالی
فروش بهترین و جدیدترین بازیهای کامپیوتری، مستندها ، انیمیشنها ، فیلمهای آموزشی و ...

مرتبه
تاریخ : سه شنبه 26 اردیبهشت 1391

اطلاعات محصول:

مجموعه تلویزیونی «لبه آتش» درباره توطئه‌ای است که در روزهای بحرانی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ سه نظامی را درگیر می‌کند.

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «لبه آتش» در روزهای پایانی سال ۸۹ به پایان رسید و مراحل تدوین خود را توسط مریم جلالی و مجید حسنی گذرانده است.

سریال لبه آتش به تهیه کنندگی حمید آخوندی و علیرضا جلالی ساخته شده و فرودگاه پیام و وزارت امورخارجه از جمله لوکیشن‌هایی هستند که تصویربرداری در آنها انجام شده است.

مجید عبدالعظیمی، محمدهادی قمیشی، حسن توشه، شهراد وثوقی و لیلا بوشهری، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، امیررضا دلاوری، عبدالرضا زهره کرمانی، اسماعیل شنگله، الناز حبیبی و پرویز سنگ سهیل بازیگران این سریال هستند.

تعداد: 4 دی وی دی با فرمت پخش خانگی

قیمت : 7500 تومان

خرید پستی (تحویل 3 الی 6 روز)
برای خرید پستی این محصول (ابتدا تحویل محصول سپس پرداخت وجه آن) روی دکمه زیر کلیک کرده و پس از پر کردن کامل و دقیق مشخصات خود، سفارش خود را ثبت کنید. در خرید پستی، سفارش شما بین 3 الی 5 روز بعد به دست شما خواهد رسید.

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

حمید آخوندی و علیرضا جلالی (تهیه کننده)، جواد افشار (کارگردان)، مهدی سجاده چی (نویسنده فیلمنامه)، مهدی مجدوزیری (مدیر تصویربرداری)، مهری شیرازی(طراح گریم)، هادی افشار(صدابردار)، شهرام دانش‌پور (مدیر تولید)، فرهاد عزیزی‌فرد(طراح صحنه و لباس)، هوشنگ قنواتی‌زاده (دستیار کارگردان)، مریم جلالی و مجید حسنی(تدوین)، مهدی حیدری(عکاس)، فرشته طالب‌زاده(روابط عمومی) و حمید رسولیان(جلوه‌های ویژه میدانی) عوامل اصلی مجموعه تلویزیونی «لبه آتش» هستند.

غروب بی‌پایان، سایه سکوت، پول کثیف،‌ روز رفتن، گل یا پوچ،‌ روزهای زیبا، سی‌امین روز و لبه آتش عناوین سریال‌هایی هستند که جواد افشار آنها را برای تلویزیون کارگردانی کرده است.

این کارگردان پرکار تلویزیون متولد سال ۱۳۴۷ و مدرک کارشناسی کارگردانی‌اش را از دانشکده صدا و سیما دریافت کرده است.

او تله فیلم‌های زیادی را ساخته و در سینما هم فیلم کلبه را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده است.

از این کارگردان هم اکنون سریال مناسبتی «لبه آتش» با موضوع «حوادث سال‌های انقلاب اسلامی ایران» از شبکه یک سیما در حال پخش است.

در این گفت‌وگو با او درباره مراحل ساخت سریال و جزئیات محتوایی و ساختاری‌اش هم صحبت شدیم.

لبه آتش از لحظه نگارش فیلمنامه تا تولید چه مراحلی را طی کرد؟ این سریال یک کار مناسبتی است و برای پخش در دهه فجر ساخته شده است. معمولا کارهای مناسبتی یک سفارش‌دهنده هم دارند. در سریال لبه آتش خود شما به سمت چنین سوژه‌ای رفتید یا از طرف شبکه به شما پیشنهاد شد؟

من سر فیلمبرداری سریال سی‌امین روز بودم. حول و حوش تیرماه سال گذشته بود که از دفتر آقای آخوندی با من تماس گرفتند و گفتند یک سریال ۱۵ قسمتی داریم که می‌خواهیم شما کار کنید. طبق معمول اجازه خواستم که اول فیلمنامه را مطالعه کنم. فیلمنامه را سر صحنه خواندم. یک هفته بعد صحبت‌های اولیه انجام شد.

من از فضای کلی فیلمنامه خوشم آمده بود. احساس می‌کردم فیلمنامه به بازنویسی نیاز دارد و باید تغییراتی در آن انجام شود. این سریال دو فاز داشت. فاز دومش به بعد از انقلاب مربوط می‌شد. من فاز دوم کار را نمی‌پسندیدم و اعتقادم این بود که در سال ۵۷ قصه باید تمام شود و به بعد از انقلاب کشیده نشود.

یک جلسه‌ای با مدیران شبکه یک داشتم و در آنجا متوجه شدم نظر آنها هم همین است. آنها هم خیلی علاقه نداشتند به بعد از انقلاب بپردازیم. چون زمان قصه کم بود مجبور شدیم یک بخش‌هایی به آن اضافه کنیم تا کمبود زمان جبران شود. آقای سجاده‌چی موظف شد این کار را انجام دهد، اما درگیر نگارش فیلمنامه‌های دیگری بود.

از چند تن از نویسندگان کمک خواستیم که فیلمنامه را بازنویسی کنند. آنها یک بخش‌هایی را اضافه کردند. قصه نهایتا به زمان مورد نظر رسید. اواخر آبان ماه سال گذشته هم این کار را کلید زدیم.

در بازنویسی چه مواردی را مد نظر داشتید؟ آیا شخصیت‌های جدیدی به فیلمنامه اضافه کردید یا کنش‌ها و اتفاقات را تغییر دادید؟

در فیلمنامه اولیه آقای سجاده‌چی از کنار خانواده‌های آدم‌ها سریع عبور کرده بود. ما اینها را بسط دادیم و به مسائل درونی خانواده‌ها پرداختیم. ضمن این که چند شخصیت جدید هم خلق شد. مثل سرهنگ انقلابی که خانه‌اش را ترک می‌کند و با همسرش به مسافر خانه می‌رود. خواهر استوار (با بازی الناز حبیبی) را به داستان اضافه کردیم. چند تا شخصیت‌های جدید اضافه کردیم و برخی موضوعات جدید را در این قالب ریختیم. می‌خواستیم تحلیل آقای سجاده‌چی را بهتر ارائه بدهیم.

در این سریال به عنوان یک کارگردان صرف با سریال برخورد کردید یا در مراحل نگارش فیلمنامه‌ هم مشارکت داشتید؟

من حدود ۱۰ تا سریال کار کردم که در یکی، دوتایش به عنوان نویسنده هیچ نقشی نداشتم. بعضا با نویسنده این قدر نزدیک بودم که نقطه نظراتم را به او منتقل کردم. در این سریال قصه‌اش را خیلی دوست داشتم. قرار شد وقتی قصه بسط پیدا می‌کند پیشنهادهایی به نویسنده‌های جدید بدهم. نظراتم را در بازنویسی ارائه کردم. خروجی که الان وجود دارد بخشی از ایده‌های خودم است. ضمن این که سعی می‌کنم به متن پایبند باشم و دیدگاه‌های شخصی نویسنده را اجرا کنم.

یکی از نقاط ضعف متن سریال این است که قهرمان اصلی‌اش مشخص نیست. حتی اگر گروه سه نظامی را در کنار هم به عنوان یک شخصیت فرض کنیم باز هم می‌بینیم که در برخی قسمت‌ها قصه روی این سه نفر متمرکز نمی‌شود.

یعنی در برخی قسمت‌ها اینقدر به داستان شخصیت‌های اصلی می‌پردازد که ماجرای این سه نفر فراموش می‌شود. نکته بعدی این است که خرده داستان‌ها ارتباط مضمونی با داستان اصلی پیدا نمی‌کنند. این مشکل از کجا ناشی می‌شود؟

به نکته حساسی اشاره کردید. شخصیت‌های اصلی سه نظامی هستند. ما قصه اینها را روایت می‌کنیم. ما تحلیل و روانکاوی آدم‌ها را به همه تعمیم دادیم. سعی کردیم سرهنگ انقلابی را هم تجزیه و تحلیل کنیم. اینها باعث شده است که محوریت اصلی شخصیت‌های سه نظامی کمرنگ شود.

ما همچنان اعتقاد داریم شخصیت‌های اصلی همین ۳ نفر هستند. هر چه جلوتر می‌رویم تمرکزمان روی اینها بیشتر می‌شود و سرنوشت اینهاست که اهمیت پیدا می‌کند و شخصیت‌های دیگر در حاشیه قرار می‌گیرد.

بخش‌های زیادی از داستان در مرکز تاسیسات نظامی می‌گذرد که یک لوکیشن بسته است. هراس نداشتید از این که داستان‌تان در این بخش‌ها خسته‌کننده بشود؟

ما احساس کردیم اگر بخواهیم فقط به این سه شخصیت بپردازیم فضا کسل‌کننده می‌شود. ضمن این که خشک و مردانه می‌شد. به همین دلیل در فضای خانواده رفتیم تا از آن محیط خشک و خشن سه نظامی در بیاییم. ممکن بود کار ما به شکل تله تئاتر جلوه کند که خیلی خطرناک بود. هر گونه ترفندی را به کار بردم تا نماهای داخل سایت نظامی خسته‌کننده نشود. از انواع دکوپاژ استفاده کردم. با این حال همچنان به نظر می‌آید اگر بیش از شش قسمت در آنجا بمانیم خسته‌کننده می‌شود.

فیلم مرگ و دوشیزه به کارگردانی رومن پولانسکی هم در یک فضای بسته موضوعی سیاسی را روایت می‌کند. نسخه ایرانی فیلم هم با عنوان «روز برمی‌آید» به کارگردانی بیژن میرباقری ساخته شده است.

اما این دو فیلم تعلیق و هیجانشان را تا لحظه آخر حفظ می‌کنند و خسته‌کننده نمی‌شوند. چرا؟

آن فیلم هم سعی کرده بود به مقدار کم از فضاهای خارجی استفاده کند. حضور یک زن در یک فضای بسته و داخلی خیلی می‌تواند کمک کند. ما این فضا را نداشتیم. ما سه تا مرد را داشتیم که در فضای سرد نظامی زندگی می‌کردند. فضای ما کاملا مکعب مستطیل بود.

نمی‌توانستید تعداد نظامیان درگیر را بیشتر کنید؟ چرا فقط سه نفر را انتخاب کردید؟‌

این آدم‌ها تحت حفاظت بودند و قرار نبود کسی بیاید و برود. ما حتی چند تا سکانس تخیلی را اضافه کردیم. مثلا یک سکانسی داریم که سرگرد (فرهاد قائمیان) خانواده خودش را در سایت نظامی می‌بیند. سرگرد جنایت‌های زیادی کرده است که منجر به قتل خانواده‌اش شده است. ما در این فضای تخیلی رئال برخورد نکردیم. آدم‌ها وارد فضا نمی‌شوند، اما در خاطره‌های سرگرد حضور دارند.

چرا نقش زنان را در سریال پررنگ‌تر نکردید؟ الان زنان در قالب خواهر یا همسر قهرمان داستان ظاهر می‌شوند.

امکانش نبود. در همین اندازه‌اش هم که می‌بینید تلاش کارگردان بوده است. ما خیلی سعی کردیم به این موضوع بپردازیم و فضای زنانه کار را تقویت کنیم.

یکی از اتفاقاتی که در سایت نظامی تکرار می‌شود خواب‌ها و کابوس‌های وحشتناک نظامیان است. چرا؟

همه خواب‌ها وحشتناک نیست. سرباز چون عاشق‌پیشه است خواب‌های شیرین می‌بیند. فقط سرگرد خواب‌های وحشتناک می‌بیند. این آدم‌ها با بحران‌های روحی مواجه‌اند. ما داریم تجزیه و تحلیل می‌کنیم که چرا اینها انتخاب شده‌اند.

ژنرال در یکی از دیالوگ‌هایش می‌گوید ما این نظامیان را به خاطر نقطه ضعفشان انتخاب کرده‌ایم. نقطه ضعفی که ژنرال درباره‌اش حرف می‌زند، چیست؟

نقطه ضعف اینها به خوی وحشی این آدم‌ها برمی‌گردد. صفت‌های پست و پلید عواطف را از بین می‌برند. اینها برای رسیدن به درجات بالاتر دست به حرکت‌هایی زدند و نتیجه‌ای هم نگرفتند. داستان اینها حکایت گندم ری و ابن‌سعد است. این نظامی‌ها ظلم و جنایت می‌کنند ولی به اهدافشان هم نمی‌رسند.

اما شخصیت سرباز آن وحشی‌گری دو نفر دیگر را ندارد. چرا؟

ما بعدها می‌فهمیم که سرباز یک نیروی نفوذی است. او با سرهنگ انقلابی در ارتباط است. سرباز بر خلاف این که گروگان گرفته‌شده هدف بالاتری دارد و سعی می‌کند در مرحله‌ای که قرار گرفته به انقلابیون خدمت کند. او در جهت جلوگیری از اهداف عملیات نظامی اقدام می‌کند.

برای هر کدام از این سه شخصیت چه ویژگی‌های متمایزکننده‌ای طراحی کردید؟ مثلا احساس می‌شود که سرگرد نسبت به بقیه خشن‌تر و عصبی‌تر است. در رابطه با این ویژگی‌ها توضیح بدهید.
افشار: من جزو معدود کارگردان‌هایی هستم که عدد سریال‌هایم دو رقمی است. در سریال‌سازی اعتقاد من این است که هر چقدر شما تلاش کنی و نوآوری داشته باشی باز هم دیده نمی‌شود. دیده نمی‌شود به این معنا که گم می‌شود

خیلی دلمان می‌خواست این آدم‌ها به خاطر ویژگی‌هایشان انتخاب شده باشند. هر کدام از اینها یک ویژگی داشتند که مورد توجه ژنرال قرار گرفتند. اینها جاه‌طلبی‌هایی دارند و برای رسیدن به اهداف خودشان در مسیری قرار گرفته‌اند. ویژگی استوار در آدم‌فروشی‌اش است. او از پدر و خواهر خودش شروع کرده و اینها را به حکومت فروخته است.

رژیم می‌خواهد از این نقطه ضعف او استفاده کند. او خشونت بی‌رویه سرگرد را ندارد. سرباز قرار است در این ماموریت نقش پادویی و تدارکاتی را انجام دهد. بعد از این که نفوذی بودنش را می‌فهمیم عملیات شخصی‌اش را هم می‌بینیم.

در رفتارهای سرگرد تندخویی و پرخاشگری کاملا به چشم می‌خورد. استوار آدم دوراندیشی است و سرباز یک حس معنوی و عاطفی دارد. او گرایش‌های مذهبی و اعتقادی دارد.

تعداد: 4 دی وی دی با فرمت پخش خانگی

قیمت : 7500 تومان

خرید پستی (تحویل 3 الی 6 روز)
برای خرید پستی این محصول (ابتدا تحویل محصول سپس پرداخت وجه آن) روی دکمه زیر کلیک کرده و پس از پر کردن کامل و دقیق مشخصات خود، سفارش خود را ثبت کنید. در خرید پستی، سفارش شما بین 3 الی 5 روز بعد به دست شما خواهد رسید.




طبقه بندی: سریال ایرانی، 
برچسب ها: خرید اینترنتی سریال لبه آتش، خرید اینترنتی مجموعه لبه آتش کامل، خرید سریال ایرانی لبه آتش، خرید سریال تلویزیونی لبه آتش، خرید سریال لبه آتش، خرید سریال لبه آتش کامل، سریال ایرانی لبه آتش کیفیت عالی، سریال دهه فجر، لبه آتش، فروش سریال لبه آتش، فروش مجموعه ایرانی لبه آتش، فروش مجموعه لبه آتش، فروش مجموعه لبه آتش کامل، فروش مجموعه کامل لبه آتش، فروش پستی مجموعه لبه آتش کامل،
ارسال توسط mohsen
آرشیو مطالب
نظر سنجی
کدام محصولات را بیشتر برای فروش قرار دهیم؟





امکانات جانبی
لینک دوستان
href="http://www.blogskin.ir">قالب وبلاگ